Business Consultant Brno, Prague

We are a team of consultants who know the country business, company and country strategy along with local specifics. As consultants, we are partners for discussions about business processes and their technical support in particular countries.

 

You, as our new colleague, will work as a gate between the country and HQ, product management, IT architects, designers, developers and testers.

 

Be part of the team that cooperates with Business Analysts, Business and IT representatives in countries and consult their requirements for change, impacts to processes and IT systems, costs, benefits, risks, priorities, etc.

We give you a chance to...

  • Participate on country specific requirements / demands definitions, solution proposal and generalization.
  • Propose appropriate and effective solution of the country needs by usage of existing processes and system functionalities and in line with company and architecture strategy.
  • In the implementation projects propose and implement the configurations/customizations of business and system features, including the support of testing, user trainings and successfull deploy to the country. 
  • Learn and consult the strategy, business, processes, needs and requirements for change in the country.
  • Manage / process demands internally with PM, architects, HQ, product managers and IT colleagues.
  • Collect feedbacks and incorporate them, gather costs, timing and communicate them to all parties.
  • Together with IT colleagues setup of configurable system features based on requests from country.
  • Consult and solve operational issues raised in the country.
  • Work as the business consultant for dedicated business areas within country dedicated team.
  • Work as the „coordinator“ for the initial requirements handling process and for the configurations preparation process withing the system version deploy project as well.
We need the best, the most flexible, the right freaks to get things done!

If you have...

  • Knowledge of processes of IT development.
  • Strong analytical skills.
  • "Can do" attitude.
  • Knowledge of basic principles of IT architecture.
  • Ability to read analytical and design documentation.
  • Customer oriented and interpersonal skills. 
  • Openess to discuss different opinions.
  • Advanced English (spoken and written).
  • University technical/business degree.
Be part of it! Join our team and show us what's in you!

Is there more you know...?

  • Business Analysis methods.
  • UML and CASE tools (preferably Enterprise Architect).
  • Experience in consumer finance, knowledge of consumer finance processes.
 

We offer...

For your wellbeing

  • Motivating yearly bonuses.
  • Extra week of holidays.
  • 2 sick days/year.
  • Flexible working hours.

For your better working environment

  • Notebook.
  • Cell phone.
  • Free tea. Subsidized coffee.
  • Meal allowances.
  • Relax room & Activity room.
  • Referral Program Bonuses.
  • Unforgettable corporate and team events.
  • And of course you will be part of a IT professional team with access to new technologies, in a place where you can cultivate your expertise and use your knowledge to the full extent.

For your future

  • Possible internal growth.
  • Technical trainings and certificates.
  • Loyalty bonus.
  • Allowance to pension scheme.
  • Potential business trips to exotic destinations (as China, Russia, Vietnam, Philippines, Indonesia, India, …).

 

Meet Real Challenge!

Apply now for Business Consultant

 I agree with the processing of personal data / Souhlasím se zpracováním osobních údajů

Souhlas uchazeče o zaměstnání se zpracováním osobních údajů ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění (dále jen „Zákon“)

Uchazeč o zaměstnání ve společnosti Home Credit International a.s., IČO 60192666, se sídlem v Praze 6, Evropská 2690/17, PSČ 160 41, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. B 2201 (dále jen „Společnost“) dobrovolně poskytuje své osobní údaje požadované Společností pro příslušnou pracovní pozici.

Uchazeč o zaměstnání zaškrtnutím políčka „Souhlasím se zpracováním osobních údajů“, potvrzením a odesláním formuláře s vyplněnými osobními údaji uděluje Společnosti kvalifikovaný souhlas se zpracováním osobních údajů za účelem získání zaměstnání u Společnosti, a nebo u společnosti Air Bank a.s., IČO 29045371, se sídlem v Praze 11 - Chodov, Hráského 2231/25, PSČ 148 00, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. B 16013 (dále jen „Air Bank“), a nebo společnosti Home Credit a.s., IČO 26978636, se sídlem Nové sady 996/25, Staré Brno, 602 00 Brno, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, sp. zn. B 4401 (dále jen „Home Credit“; Společnost, Air Bank a Home Credit dále jen jako „Společnosti skupiny PPF“). Uchazeč uděluje souhlas Společnostem skupiny PPF se zpracováním svých osobních údajů v rozsahu nutném pro naplnění účelu výběru kandidáta pro příslušnou pracovní pozici. Uchazeč o zaměstnání uděluje souhlas na dobu tří let.

Dále tímto uchazeč o zaměstnání souhlasí s tím, že je Společnost oprávněna poskytovat tyto osobní údaje i Společnostem skupiny PPF a souhlasí s tím, že poskytnuté osobní údaje budou zpracovávány Společností automatizovaně i manuálně jejími vlastními zaměstnanci, případně jiným subjektem v pozici zpracovatele osobních údajů na základě smlouvy uzavřené v souladu se Zákonem.

Poskytnutím osobních údajů a udělením souhlasu uchazeč o zaměstnání také potvrzuje, že byl poučen o svých právech podle 1) ust. § 12 Zákona, tedy že požádá-li uchazeč o zaměstnání jako subjekt údajů o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu Společnost jako správce povinna tuto informaci bez zbytečného odkladu předat a podle 2) ust. § 21 Zákona, tedy že uchazeč o zaměstnání jako subjekt údajů, který zjistí nebo se domnívá, že Společnost, jako správce, nebo zpracovatel provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života subjektu údajů nebo v rozporu se Zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může požádat mj. o vysvětlení a odstranění závadného stavu.


Consent of job seeker with the processing of personal data within the meaning of the Act No. 101/2000 Coll., On Personal Data Protection, as amended (the "Act")

Job seeker at Home Credit International a.s., ID 60192666, with registered office in Prague 6, Evropská 2690/17, Postal Code 160 41, registered in the Commercial Register of the Municipal Court in Prague, file no. B 2201 (the "Company") voluntarily provides personal data required by the Company for the respective job.

The job seeker whereby checking the box “I agree with the processing of personal data” and confirmation and submission of the completed form with personal data provides the Company's with qualified consent to the processing of personal data for the purpose of obtaining job position with the Company, or at Air Bank a.s., ID 29045371, with registered office in Prague 11 - Chodov, Hráského 2231/25, Postal Code 148 00, registered in the Commercial register of the Municipal court in Prague, file no. B 16013 ("Air Bank"), or at the company Home Credit a.s., ID 26978636, with registered office at Nové sady, 996/25, Brno, Postal Code 602 00, registered in the Commercial Register of the Regional Court in Brno, file. no. B 4401 ("Home Credit"; the Company, Air Bank and Home Credit hereinafter referred to as "PPF Group Companies"). The applicant provides the PPF Group Companies with the consent to the processing of his personal data to the extent necessary to fulfil the purpose of selecting a candidate for the respective position. A job applicant gives consent for a period of three years.

Applicant also agrees that the Company is entitled to provide such personal information to PPF Group Companies and agrees that the personal data will be processed as automated or manually by the Company’s own staff or by any other entity in the position data processor based on agreement concluded in accordance with the Act.

By providing personal data and the granting of consent jobseeker also confirms that he was advised of his rights under 1) provision of § 12 of the Act, namely that if the job seeker asks for information about the processing of his personal data, the Company, as administrator, is required to provide such information without undue delay and under 2) provision of § 21 of the Act, that the job seeker who finds or believes that the Company, as the administrator, or the processor processes the personal data inconsistently with the protection of privacy and personal life or in conflict with the law, especially if personal data are inaccurate with regard to the purpose of processing, may ask, among others, for clarification and removal of a defective condition.

Similar positions